torsdag den 1. april 2010

2010.04.01 Listerlandet dag 1

De var 3 mand og havde fisket siden fredag d. 26. marts. Deres rapport til Jim var 1 op på 2 kg. og en følger i samme størrelse. Og det var faktisk alt.

Værsgo at gå igang David og Anders... og så kørte vi ud på revet, hvor vi altid har fisk. Der fiskede vi så et par timer og hverken mærkede fisk eller så fisk og så passede det da egentlig meget godt, det de andre sagde. Man skulle være geddefisker og stå de rigtige steder. Jim, Michael og Erik fangede masser med gedder på hemmelige pladser lang væk - eller tæt på, var det måske?

Så spiste David og jeg nogle revelsben og kyllingelår og så gik vi ud på det næste rev med fedtede fingre om korkhåndtaget. En Underberg gjorde godt i den kolde vind fra havet og passede fint til de efterhånden gamle fiskere der fejrede 11 års jubilæum på det smukke Lister. Alt ser ud som dengang vi startede. Jeg antager at det vil se ligeså ud om 11 år, hvis ikke havet er steget så meget at vi skal stå længere fra den nuværende kystlinie og kaste.

Og så havde jeg en følger! Jeg havde ikke engang fisket i 6 dage og så kom den tøffende efter mit blink og virkede interesseret. Den forsvandt på forunderlig vis som dug for solen og jeg så den aldrig igen og da vores tid på det rev løb ud i sandet, prøvede vi et nyt som vi mente kunne give fisk og her så vi på lang afstand en anden fisker fighte en sortfisk på 2 kg., helt uden at vi hverken talte med manden eller gjorde noget for at få informationen! Den digitale tidsalder ville nemlig at Lasse som vi mødte på parkeringspladsen, talte i telefon med en der var på vej til pladsen og det var hans kammerat der netop havde fightet fisk. Info på 1 minut - hurtigere end vi havde kunne løbe det op selv.